۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

من، تو و فرهنگ!


از پانترکی شنیدم:"شما فارسها، فرهنگ ما ترکان را آسیمیله کردید"!
سوای آنکه مطمئنم که این آدم نما، معنی "آسیمیله" را نمیداند، پیش خودم فکر کردم که: کدام فرهنگ؟!
از میان ملل و اقوام مختلف که در منطقه وجود دارند، تنها ترکان میباشند که به طور کامل و 100درصد فاقد هرگونه اعیاد، جشن و یادبودهای "فرهنگی" میباشند. تمامی اعیاد ترکان "مذهبی" و از اعراب به کمک دین اسلام به ایشان رسیده است. زبانشان هم که از خودش خطی ندارد. قادر به تلفظ هیچ کلمه ای هم به طور صحیح نمیباشند.
از آنجایی که زبان ترکی معادلی برای واژه "فرهنگ" هم ندارد، هرگونه شکایت ترکان در جهت استحاله فرهنگی فقط خنده دار است.


۴ نظر:

shirin گفت...

چرا به جای نفرت ورزیدن کور ما ایرانیها به این فکر نکنیم که چطور یک اقلیت کوچک از ترکان در کشور ما بیشتر صنعت اقتصاد وسیاست ما را در دست گرفتند و حالا میتونن برای ما شاخ و شونه بکشند ،چرا در مقابل تهدید پانترکیسم که میدونیم روز به روز داره بیشتر میشهیک برنامه جدی مقابله نداریم و به حکومت به تنها فشاری نمی اوریم بلکه هر روز بیشتر شاهد شکسته شدن مرزهای فرهنگی به دست پانترکان هستیم
حرف زدن و نفرت ورزیدن خالی هیچ دردی از ما داوا نخواهد کرد
چرا؟؟؟؟

علی انجم روز گفت...

با درو به شما افشین گرامی . دوست عزیز اطلاعات محدود من می گوید در ایران نه ترک بلکه ترک زبان داریم آذرآبادگان از اصیل ترین پهنه های این سرزمین اهورایی است البته چون بارها زیر سم اسبان ترکان چون خوارزمشاهیان،سلجوقیان،قره قویو نلو،تاتارها و... قرار گرفت متاسفانه مردمان هم میهن من و تو تغییر زبان دادند بی شک بخشی از این مهاجمان نیز در این سرزمین ماندگار شدند و در ترک بودنشان نباید تردید کرد اما آذرآبادگان ایرانی نشین بوده و هست اگر ترک بودند چرا نظامی گنجوی و یا جامی شعرای نامدار این پهنه به پارسی می سرودند . اما از این مبحث که بگذریم امروزه درد ما سیطره استبداد بر کلیت این سرزمین اهورایی است استبداد نه یک قومیت بنابراین تفاوت های قومی-زبانی را یه اختلاف تبدیل کردن و بدان دامن زدن خواست همان هیولایی است که نمی خواهد من و تو ما شویم پیروز باشی بدرود.

سرباز کوروش بزرگ گفت...

درود بر افشین گرامی ... بسیار زیبا و سنجیده بود :-))

پیروز باشی مرد

پاینده ایران بزرگ

masis گفت...

سلام
وبلاگ " ارمنستان-ایران" با مطلب جدید به روز شد