۱۳۹۷ بهمن ۲۷, شنبه

گذار حزب سبزهای آلمان از طفولیت تا به دوران بلوغ نسبی (2)

در نوشتار قبلی سعی نمودم که ریشه ها و خواستگاه جناحی از حزب سبز آلمان را به شما نشان دهم تا با سوابق این حزب آشنا گردید. هدف من از طرفی دیگر نشان دادن راهی طولانیست که گاهی یک حزب باید بپیماید تا به بلوغ نسبی سیاسی برسد. 
در بخش اول در مورد "جمعیت بیماران سوسیالیستی" صحبت شد ولی هنوز ربط این سازمان که عموما از بیماران روانی عضو گرفته بود با حزب سبزهای آلمان را شفاف سازی نکردم. ولی باید خوانندگان گرامی را به قدری حوصله دعوت کنم.
گروه دیگری که سرنوشتش به حزب سبزهای آلمان گره خورده است، "کمون سرخپوستان" میباشد.
این "کمون سرخپوستان" از طرف و همسایگی "جمعیت بیماران سوسیالیستی" (1970) نشئت میگیرد. جالب اینکه این کمون هم مانند جمعیت بیماران سوسیالیستی، اولین بار به سال 1972 در شهر هایدلبرگ و سپس به سال 1977 در نورنبرگ  آلمان پایه گذاری شد. "کمون سرخپوستان" توانسته بود از "جمعیت بیماران سوسیالیستی" عضو گیری نماید.
اعضای این کمون از پدوفیلهای بزرگسال و کودکان خیابانی بودند. طرز زندگی و رفتار این کمون "ضد آموزشی" بود. ایشان تربیت و آموزش کلاسیک را ضد ارزشی دانسته و آن را رد میکردند. زیرسازمانهای آتی "کمون سرخپوستان" تا سال 2013 قادر بودند که اهداف سیاسی- آموزشی جوانان و کودکان  در حزب سبزهای آلمان را تحت تأثیر خود قرار دهند.
هدف اصلی "کمون سرخپوستان" در این امر بود که تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان را به کلی از بین ببرد. 
دیگر هدف اصلی این کمون آن بود که پاگرافهای 173، 176 و 178 قانون جزایی آلمان را ملغی کند. این قوانین مربوط به سکس با کودکان، تجاوز به کودکان و افراد صغیرو ترویج سکس با کودکان میباشد.
از طرف دیگر این گروه این حق را برای کودکان میخواست که ایشان قادر به "طلاق" از والدین خود باشند. این کمون درضمن تقاضا داشت که مداوای بیماری روانی کودکان و تازه بالغان ممنوع  و پرورشگاهها تعطیل گردند.
از تقاضاهای مهم دیگر این کمون، ممنوع کردن تدریس اجباری کودکان بود. ایشان از تعطیل کردن مدارس گذشت کرده بودند.
رهبر "کمون سرخپوستان" فردی به نام Ulli Reschke  بود. برای او چندین بار دادگاه تشکیل داده شد ولی هر بار کمتر از 2 سال به زندان رفت.
برای اولین بار روزنامۀ TAZ مقالۀ مهم و مفصلی در مورد او و کمونش نوشت. پس از مدتی به سال 1980، زنان این کمون از آن جدا شده و در برلین برای خود یک کمون به نام "موشهای فاضلاب" بنا نهادند که این کمون به سال 1983 منحل شد.
اعضای "کمون سرخپوستان" و "کمون موشهای فاضلاب" به سال 1980  در اولین روز سنگ بنا نهادن حزب سبزهای آلمان شرکت کرده و بسیاری از مواضع خود را به حزب تحمیل نمودند.
یکی از بزرگترین و جالب ترین خصلتهای این کمون، اهداف محیط زیستی و "سبز" این کمون بود. ایشان حتی بسیاری قبل از دیگر جناحهای حزب سبز که بعدا پایه های حزب سبز را گذاشتند، مسائل محیط زیستی و ضد پروژه های اتمی و حمایت از حیوانات را مطرح کردند.
این امر باعث شد که تا مدتی طولانی کفۀ ترازو در سیاستهای حزب سبزهای آلمان به طرف این پدوفیلها سنگینی کند.
در نوشتار بعدی فیلمهایی از سخنرانی اعضای "کمون سرخپوستان" و "موشهای فاضلاب" را برای خوانندگان این سطور میگذارم.
 این نوشتار ادامه دارد....

هیچ نظری موجود نیست: