۱۳۹۷ اسفند ۱, چهارشنبه

معرفی یک سازمان آنارشیستی جالب آلمانی



گرچه آنارشیستها مایلند از خود تعریف خاصی ارائه دهند، ولی گروههای آنارشیستی حتی در چهارچوب تعریف خود نیز نمیگنجند. 
به تازگی در خارج از ایران آنارشیستهایی خود را در اینترنت معرفی میکنند که منافع ایران را هم در دستور کار سازمانی خود قرار داده اند. این چیزیست که در دهه های گذشته قابل انتظار نبوده و میان بعضی آنارشیستهای وطنی به عنوان گناه کبیره نگاه کرده میشد.
یک گروه آنارسیستی آلمان که از نظر خوانندگان این سطور بسیار جالب باید باشد Anarchistische Pogo-Partei Deutschland (حزب پوگو-آنارشیستی آلمان) میباشد.
پوگو نام رقصی میباشد که آنارشیستها، چپهای رادیکال و پانکها به آن علاقۀ خاصی دارند. رقاصان مست از الکل بر روی صحنۀ رقص ورجه ورجه کرده و به هم وحشیانه تنه میزنند. زخمی شدن به هنگام این رقص اتفاق نادری نیست.(فیلم)
علاقۀ من به این حزب به این جهت است که بسیار صداقت کلام دارند و از واژه ها برای طفره رفتن از نیت واقعی خود، استفادۀ ابزاری نمیکنند.
بخشی از برنامۀ حزبی این گروه را برایتان ترجمه کرده ام که امیدوارم برایتان جالب باشد:
1- بالکانیزه کردن آلمان. به این ترتیب معنی جنایت از بین رفته و مقدار جنایت به صفر میرسد.
2- کنار محلهای دوچرخه رو، باید بالشهای نرم گذاشت تا دوچرخه سواران زخمی نشوند. اتوماتهای کاندوم باید طوری نسب گردند که ویلچرسواران به این اتوماتها دسترسی داشته باشند.
3- به همۀ ارازل اوباش باید کارت ماهانۀ اتوبوس به صورت رایگان داده شود. محل عابر پیاده باید به ریلهای اتوماتیک مجهز شده تا کسی مجبود به قدم زدن نشود.
4- شهر برلین باید با ساخت و ساز بی رویه برای سالها قابل تشخیص به عنوان یک شهر نباشد.
5- ما خواهان آنیم که باغ وحشها تعطیل گردند. باید به شهروندان اجازه داده شود که طوری رفتار نمایند که کل شهر مانند باغ وحش شود. خشونت باید آزاد باشد.
6- همه جای آلمان باید شیرآبجو نصب گردیده و دسترسی به آبجو باید رایگان باشد.
7- کسی نباید مجبور به کار کردن شود. 
8- در همۀ پارکها باید گیاههای مواد مخدر پرورش داده شوند.
9- سکس باید در هر شرایطی و در هر کجا آزاد باشد.
10- برای بالکانیزه کردن آلمان لازم است که مردم اسلحه داشته باشند. کسی که از خانه اش بیرون میرود باید راه خود را برای رسیدن به مقصد با اسلحۀ گرم بازکند.
...
این حزب در هر شهر آلمان کتر از 1000 رأی نیاورده است.

هیچ نظری موجود نیست: